על אנשים, שותפות ודרך

תקשורת יעילה

תהליך הקמת חברה מלווה בתשוקה, בהתלהבות, תקווה ואף באופוריה- תחושות אלה מהוות קטליזטורים, זרזים, המהווים את הכוחות הדרושים לכך- ולא בכדי. אבל: הדרך אינה תמיד פשוטה ואתגרים עלולים לצוץ בכל שלב. לכן חשוב מאד שמובילי דרך, מנכ״לים ומנהלים, יהיו מאוזנים וישמרו על סנטר יציב וחזק שיעמוד בכל מה שנקרה בדרכם: הדרך לעשות זאת היא דרך תקשורת יעילה ואפקטיבית בין חברי הצוות.

תקשורת יעילה אינה דבר שיש לקחת כמובן מאליו. היא דורשת אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, מטרות ברורות ויכולת קבלת החלטות בתנאים משתנים- רשימה ארוכה של תכונות מעולות.

חשוב להבין, יזמים מבריקים עם רעיונות מצטיינים לאו דווקא נולדים מנהלים ״מושלמים״.

וכאן פיקסייר נכנסת לתמונה. פיקסייר יודעת לספק כלים יישומיים לפתרון הבעיות האישיות, הבינאישיות והמעשיות שבדרך- כדי לאפשר לכל מנכ״ל וכל מנהל לשמור על יציבות ולנווט נכון לאורך הדרך עד השגת כל המטרות.

שותפות

חברות סטארטאפ מתאפיינות בדינמיקה אינטנסיבית, בלחצים, במחויבות ואחריות ועוד אתגרים ורעשים חיצוניים ופנימיים (כמו גם רגעי שמחה ונחת) שכוחות גלויים וסמויים פועלים בה ועליה.

הכוחות הסמויים עלולים לעיתים להיות רעילים ובעלי השפעות לטווח הרחוק, אם אינם זוכים להתייחסות!

מקרה שכיח: שני שותפים (חברים) החליטו על הקמת סטארט-אפ לאור רעיון עם היתכנות ממשית. שלושה חודשים לתוך העשייה, צרפו אליהם שותף שלישי בעל הון עצמי שביקש להשקיע סכום מסוים ומוגבל כדי לקדם את היזמות. הדברים עוגנו בהסכמות ובניירות עמדה שקבעו כללים, תפקידים וחלוקת סמכויות.

בפועל התנהלותו של השותף השלישי חרגה מהמסוכם ולמרות שעשה דברים לקידום הפרויקט, חוסר הנחת ותחושת השניים האחרים נראו לעין. שיחות נקודתיות השקיטו את המערכת לתקופה, עד שלא.

הפגישה איתם התקיימה כחודשיים לאחר הברור האחרון שלא הביא לתוצאה המתבקשת והאווירה ביניהם הייתה מתוחה. דברים הונחו על השולחן בפעם הראשונה בצורה גלויה, מבוקרת ומאוד ישירה ונוקבת. העניין בסופו של דבר הסתדר היטב רק לאחר שהעברתי לשניים אחריות מלאה על התרומה שלהם לתוצאה הלא רצויה.

מצב של איזון מגיע מבחירה של הפרט באחד משני המצבים:

א. להיות שלם במקום בו אני נמצא

ב. לעשות שינוי/ מעשה.

האחריות על יצירה וחזרה לאיזון היא של הפרט עצמו. מה שקורה ומערער מצביע על ערך או מהות שחשובים לפרט ושאינו מקיימם בגלל איומים, פחדים, חוסר מודעות ועוד. אירועים לא נעימים, אנשים שעושים דברים שלא מתאימים לנו תמיד יהיו ואולם המרכז של הפרט המעוגן בערכים, משאבים ויכולות צריך שיהיה יציב ובעל תוקף בדיוק במבחן המציאות בו לא כל הדברים קורים כפי שאני רוצה.

חיוני מאוד: לדעת לאתר את המקומות הלא מאוזנים, לדעת לשים אותם על השולחן ולבחון בעיניים מאירות את תמונת המצב, לדעת לגשר בין התכנים החיצוניים לפנימיים ולמצוא כל פעם מחדש את הדרך בטוב!״



מניעים גלויים ומניעים סמויים 

לכל אחד מאיתנו מניעים גלויים ומניעים סמויים. לעיתים דווקא המניע הסמוי הופך להיות משתנה קריטי ממשי המשפיע על הדרך והתוצאות- ובמיוחד על האינטראקציה הבינאישית.

מניעים מתורגמים להתנהגויות ואלה מקיימים משחק הוגן או לא הוגן בין המשתתפים.

לדוגמא: שותפים שהחלו דרך עם תקווה ואמונה גדולה ובהמשכה אחד מהם שינה את דעתו לגבי מי יוביל את החברה ונוקט בפעולות כדי לשנות המצב. עמדתו מקנה לו כוח, וחוסר היושרה במצב זה משמר סיטואציה לא בריאה.

במצבים כאלה צריך לאבחן לזהות ולטפל, ולעיתים רק גורם שלישי, שאינו מעורב רגשית בתהליך יוכל לגשר על פערים שטומנים בחובם את עתיד הצלחת המיזם- ואת זה אנחנו בפיקסר עושים על הצד המקצועי ביותר.

גישה ועמדה כמו גם אסטרטגיות הן תולדות של ההיסטוריה האישית של כל אחד ואחד והן ממשיכות וזולגות לתוך העסקים וההתנהלות בחיים.



התמודדות עם שינויים

חברת סטארטאפ הגיעה אלינו עם חזון, תשוקה, התלהבות ותקוות שהסתמכו על ניסיון העבר, ידע מקצועי ונתונים התחלתיים טובים.

בשלב הכנה די מוקדם, לקראת מצגת משקיעים, מצבו הכלכלי של אחד השותפים השתנה ויצר לחץ סמוי ובלתי צפוי על הקורה. שיווי המשקל הופר משום שהמגמה מבחינתו הייתה להגדיל סיכונים ולהאיץ קצב. הסיבות לא נחשפו אך השפיעו על הקצב, האווירה והפתרונות שנקבעו להמשך. זה היה הטיימינג בו חייבים להחזיר את שיווי המשקל ע"י חשיפת הגורמים המעכבים ולנהל את השינוי בצורה מקצועית ורגישה. חוסר נוחות, עיכובים לא ברורים, שינוי באווירה ועוד, הם סימנים מובהקים לגורם מקצועי לעשות סדר ולגייס מחדש את כולם על מנת לחזור למסלול תוך כדי פתרון בעיות, התייחסות להתנגדויות ומציאת דרך מאוזנת המתאימה לכולם.

כיצד מתמודדים עם סוגי שינויים? כיצד מחזירים לשיווי משקל? ובעיקר כיצד מהווים גורם שמנהל את כלל המרכיבים והמורכבות ויוצרים ערך מוסף למרות הכל לכולם?

גורם מקצועי מיומן נותן לכן מענה הולם ונכון. אנחנו עושים זאת ואנחנו כאן בשבילכם.